Sportif Renault yan kuruluşu, marka adındaki dağlara uygun olarak yükselişe geçiyor: Markanın ilk SUV benzeri modeli olan Alpine A390’ın 2025 yılında piyasaya sürülmesi planlanıyor. Alpine A390_β çalışması ve casus fotoğrafları şimdiden bu gösterişli elektrikli otomobile dair bir fikir veriyor.
Alpine A390: Premiere 2025, fiyatı bilinmiyor
Alpine’ın SUV unsurlarına sahip sportif bir model getirmek istemesi yeni bir şey değil. Ancak Alpine A390 serisi modeliyle ilgili tartışma, yalnızca fotoğraflanan birkaç prototiple değil (resim 9’daki galeriye bakın) aynı zamanda Ekim 2024’te sunulan A390_β çalışmasıyla da alevlendi. Bu, fütüristik bir elektrikli crossover vizyonunu gösteriyor ve daha zayıf ve daha az deneysel bir biçimde seri üretime girmesi bekleniyor. Alpine’a göre Yunanca “beta” harfi, yazılım geliştirmeye benzer şekilde nihai ürünün ön aşamasını ifade ediyor. Seri üretim otomobil, Dieppe’deki (Fransa) geleneksel fabrikada üretilecek ve resmi olarak 2025 yılında tanıtılacak.
Fiyatı hakkında henüz bir şey bilinmiyor. Bununla birlikte, Alpine A290’ın taban fiyatı Renault modeli R5’ten yaklaşık 13.000 Euro daha yüksek , bu nedenle platform kardeşler Renault Megane (35.600 Euro) ve Scenic’e (41.400 Euro) yüksek bir ek ücret beklenebilir (tüm fiyatlar) Ekim 2024 itibarıyla). Ancak Alpine A390’ın Renault modellerinin daha sportif bir versiyonu olmadığını, sadece aynı platformda yer aldığını unutmamak gerekiyor.
Sürücüler: AmpR Medium platformunda Alpine A390 (2025)
Platformdan bahsetmişken: Megane ve Scenic’te yalnızca bir elektrik motoru varken güvenirken , Alpine A390_β (2024) ön aksta bir, arka aksta iki motora sahiptir. Özellikle motorlar sportif üreticinin kendisi tarafından geliştirildiği için performansın iyi olması gerekiyor. Bu sürücü konfigürasyonunun da üretim modeline dahil edilip edilmeyeceği kesin olarak söylenemez. Çalışma aynı zamanda tork vektörlemesi, yani ön aksa ve ilgili arka tekerleklere aktif tork dağıtımı ile de çalışıyor. Piller söz konusu olduğunda AmpR Medium platformundaki Renault’lara bir göz atmak faydalı olabilir: Megane 40 ve 60 kWh’lik oldukça küçük pil paketleriyle gelirken, müşteriler yeni Scenic’te 60 ila 87 kWh arasında seçim yapabiliyor. . İkinci seçenek Alpine A390 (2025) için de gerçekçi görünüyor ve belki burada bir adım daha ileri gidebiliriz.
Dış: Çılgın çalışma ve gerçekçi prototip
Alpine tasarım departmanı, uygun olduğu gibi, A390_β çalışmasıyla gerçekten çılgına döndü: fütüristik aydınlatma hileleri, arka için intihar kapıları , 22 ve 23 inç modeller. Her ne kadar bunların bir kısmına veda edilecek olsa da Alpine, “gösteri arabasının dış tasarımının halihazırda gelecekteki üretim modelinin yüzde 85’ine karşılık geldiğini” söylüyor. Böylece heyecanımızı koruyabiliriz.
Ancak daha önce de göz attığımız Erlkönig daha gerçekçi görünüyor. Tekerlekler çok daha küçük, arka cam o kadar da gergin değil ve muhteşem difüzör de gitmiş gibi görünüyor. Çalışmada, aktif aerodinamik sistemin bir parçası olarak arka lambanın arka lamba çubuğuyla birlikte 80 mm kadar uzayıp geri çekilmesi bekleniyor ki bu da üretim modeli için pek gerçekçi görünmüyor. Arka kapı kollarının düzeni İntihar kapılarının da seri üretime girmeyeceğini gösteriyor. Kamuflaj nedeniyle eğlenceli ışık imzasının ne kadarının A390’a gireceğini söylemek zor. Küçük üçgenlere dayalı alt ön tasarım Erlkönig’de mutlaka görülüyor. Kesinlikle bildiğimiz şey: Alpine A390 (2025), çalışma tarzı fastback siluetine sahip kompakt bir crossover olarak Alpine hayranları arasında birçok tartışmaya neden olacak.
Alpine A390 İç: Henüz bilinen bir şey yok
Alpine A390 (2025)’in dış görünümü hakkında halihazırda çok şey söylenebilirken, üretim modelinin iç mekanı hakkında hiçbir şey bilinmiyor. Alpine’in ifadelerine göre çalışmanın iç kısmı (fotoğrafa bakınız) bilinçli olarak deneysel tutulmuştur. Bununla birlikte, A390_β, Formula 1’den ilham alan bir direksiyon simidi ve çılgın Alpine kafalık tasarımına sahip dövüş koltukları ile birlikte geldiğinden, bunun dışında her şey şaşırtıcı olurdu. Kokpit ve bilgi-eğlence sistemi, ön panele şeffaf paneller şeklinde monte edilen çeşitli ekran seviyeleriyle çalışır. Küçük Alpine ailesinin bugüne kadarki en genç üyesi olan A290, sportif görünümlü olmasına rağmen geleneksel bir direksiyon simidi kullanıyor. Ayrıca kokpit ile merkezi ekranı birbirine bağlayan bir ekran ünitesi de mevcut. Alpine A390 (2025) için de benzer bir şey düşünülebilir.
Haber tercümesi : google translate ile yapılmıştır
Haber kaynak:autozeitung.de