Apple, Mayıs ayında piyasaya sürdüğü OLED ekranlı iPad Pro‘nun fiyatlandırılması ve popülaritesinin abartılması konusunda hedefi aştı mı? Pahalı tabletin satışlarına ilişkin son analiz, talebin zayıfladığını ortaya koyuyor. Bunun muhtemelen artık başka bir iPad modeli için sonuçları olacak.
iPad Pro: Beklentilerin aksine talep büyük oranda çöktü
OLED ekranlar çok iyi ama ne yazık ki tam olarak ucuz değil. Apple, teknolojiyi Mayıs ayından bu yana ilk kez yeni iPad Pro’ya yüklüyor . Her iki model de (11 ve 13 inç) başlangıçta bu yıl 10 milyona kadar satılacak özelliklere sahipti. Ama bu artık olmayacak. Tanınmış içeriden ve uzman Ross Young tarafından temsil edilen pazar araştırma şirketi Display Supply Chain Consultants (DSCC), satış tahminlerini önemli ölçüde düşürmek zorunda (Kaynak: DSCC, MacRumors aracılığıyla ).
Başlangıçta hedeflenen 10 milyon adet iPad Pro’dan Apple muhtemelen 2024’te yalnızca 6,7 milyon adet satabilecek. Young satışlarda gerçek bir düşüş olduğunu bildiriyor. Uzman, üçüncü çeyrekte 11 inçlik modelin teslimatlarının yüzde 40 oranında azalmasını bekliyor. Sonraki çeyrekte satışlar yüzde 30 daha düştü. Daha büyük olan 13 inçlik versiyonda durum daha da dramatik. Düşüş üçüncü çeyrekte yüzde 50, dördüncü çeyrekte ise tam yüzde 90 olacak.
Yeni iPad Pro‘yu isteyen ve satın almaya gücü yeten herkes bu arzuya çoktan teslim oldu. Müşteri sayısında büyük bir artış şimdilik beklenmiyor. Young, bunun tek nedeni olmasa da öncelikli olarak yüksek fiyatta olduğunu düşünüyor. Apple, bu ülkede resmi fiyatların en az 1.100 euro (11 inç) ve 1.549 euro (13 inç) olmasını talep ediyor. Açık pazarda biraz tasarruf edebilseniz bile , yeni iPad Pro’ların maliyeti yine de öncekilerden önemli ölçüde daha yüksek.
Sonuçta M4 çip ve yeni OLED ekranlar şu anda mevcut tabletinizi değiştirmek için yeterli teşviki sunmayabilir. Buna ek olarak, iPadOS’in hâlâ mevcut sınırlamaları mevcut ; iPad’ler hâlâ gerçek bir Mac alternatifi değil.
Belki bunun gibi başka bir nokta var mı? iPad Pro’da bir şey eksik:
OLED’li iPad Air artık daha sonra gelebilir
Mütevazı satış başarısı artık Apple’ı yeniden düşünmeye sevk edebilir. iPad Air’in de gelecekte OLED ekranlara sahip olması gerekiyor ancak Young’a göre bu değişim artık bir yıldan fazla gecikebilir . Bize göre Apple muhtemelen daha ucuz ekran fiyatlarını beklemek zorunda kalacak. Ancak şu anda OLED çok pahalı görünüyor.