Yeni Cupra Terramar (2024), güncellenen teknoloji platformunda yeni boyutuyla rekabetçi kompakt SUV segmentine yeni bir soluk getiriyor. Bu ilk test sürüşü için de geçerli mi?
Kutuplaşın ve farklı olun; bu tipik Cupra’dır . Bağımsız bir marka olarak yalnızca altı yıl içinde İspanyol markası şimdiden etkileyici bir büyüme elde etti. Şimdi ise 4,52 m uzunluğundaki modaya uygun bir SUV ile tanınmış asi tarzıyla pazarı daha da fethetmek istiyor .
Volkswagen Grubu’nun MQB evo platformunu temel alan yeni Cupra Terramar (2024), VW Tiguan veya Audi Q3 gibi modellerle yakından akraba .
İkincisi ile Macaristan’daki Audi fabrikasındaki montaj hattından çıkıyor ; motor yelpazesi büyük ölçüde VW Tiguan’ınkiyle aynı. Toplam beş sürücü mevcuttur.
Giriş seviyesi modeli, turbo dört silindirli motoru 48 V hafif hibrit sistemle desteklenen 150 hp (110 kW) gücündeki 1.5 eTSI’dir. İki adet 2.0 TSI dört silindirli motor, dört tekerlekten çekiş (4Drive) (DSG) ile birleştirilmiştir ve VZ versiyonunda 204 hp (150 kW) veya 265 hp (195 kW) güç üretir.
Filo emisyonları ve uygulama alanının genişletilmesi için Cupra ayrıca 204 HP (150 kW) ve 272 HP (200 kW) sistem çıkışına sahip iki plug-in hibrit sunuyor. Her ikisi de hafif hibritten bilinen 1,5 litrelik turbo benzinli motora ve 19,7 kWh pille çalışan ve yaklaşık 100 km’lik tamamen elektrikli menzil sağlayan bir elektrik motoruna güveniyor. Üç benzinli versiyonda yedi vitesli çift kavramalı şanzıman bulunurken , iki plug-in hibritte elektrik motorunun da entegre edildiği altı vitesli çift kavramalı şanzıman bulunuyor.
İlk test sürüşü: Yeni Cupra Terramar (2024) beklenenden daha sportif
İlk test sürüşümüz için 265 hp (195 kW) Cupra Terramar 2.0 TSI 4Drive’ı seçiyoruz. Sürüşü ne olursa olsun, standart olarak her zaman hıza bağlı direksiyon (aşamalı direksiyon) ve spor süspansiyonla birlikte gelir. Daha konforlu bir şey istiyorsanız uyarlanabilir şasi kontrolünü (DCC) sipariş edebilirsiniz. Damperlerin sertliği tek tuşla 15 seviyede ayarlanabiliyor. Damperlerdeki iki valf geri tepme ve sıkıştırma aşamalarını ayrı ayrı düzenler.
Konfor modunda, DCC’ye rağmen yoldaki çeşitli tümsekleri fark edersiniz ve şanzıman-motor koordinasyonu, gaz pedalı komutunu itişe dönüştürmek için kısa bir duraklama gerektirir. Performans ve Cupra modunda işler çok daha doğrudandır. Burada şanzıman kontrolü otomatik olarak Spor (S) konumuna ayarlanır ve bu da viteslerin daha fazla açılmasına olanak tanır. Terramar ayrıca daha güçlü bir sese sahip ve şasisi daha sağlam.
Ancak iki sürüş modu arasındaki fark çok daha büyük olabilir. Özellikle Cupra modunda, direksiyonun daha net tanımlanmış merkezi konumu ve direksiyon simidi üzerinde azaltılmış direksiyon açısı gereksinimi, virajlı yollarda sürüş keyfini daha da artıracaktır. Ancak test sürüşü sırasında Cupra’nın özel Cupra DNA’sını kazandırmak ve onu VW kardeşlerinden farklılaştırmak için modelin şasi ayarına ve ağırlık dağılımına ne kadar emek verdiğini açıkça görebilirsiniz.
Cupra Terramar İçte ve dışta sportif görünüm
Bununla birlikte, yeni Cupra Terramar’ı (2024) tanımlayan şey her şeyden önce sportif görünümüdür. Ön tarafta aşağıya doğru çekilmiş bir başlık (köpekbalığı burnu) ve büyük, açgözlü görünümlü bir ızgara bulunuyor. Arkada ise egzoz borularının izlerini taşıyan devasa bir difüzör yer alıyor. İç mekanda standart olarak sportif koltuklar ve markaya özgü bakır renkli uygulamalar yer alıyor. Gösterge paneli ve orta konsol ise deseni balık pullarını andıran ve gemi omurgasından ilham alan plastik tasarım öğeleriyle süslenmiş.
Cupra Terramar Teknik veriler
Cupra Terramar | |
Teknik veriler | |
Motor | 4 silindirli, 4 valfli, turbo; 1984 cc |
sürmek | 7 vitesli, çift kavramalı; Dört tekerlekten çekiş |
Performans | 195kW/265HP |
Maksimum tork | 400 Nm |
vücut | |
Dış boyutlar (U/G/Y) | 4519/1869 (2087)*/1586 mm |
Boş ağırlık/yük | 1750/540 kg |
Bagaj hacmi | 540kA |
Sürüş performansı | |
Hızlanma (0-100 km/saat) | 5.9s |
En yüksek hız | 243 km/saat |
100 km başına tüketim | 8,4L p |
Satın alma bilgileri | |
Temel fiyat | €43,020 |
Pazar lansmanı | 2024 Sonbaharı |