Oto

HYUNDAİ İ30 N İLE NÜRBURGRİNG DE VEDA TURU

HYUNDAİ İ30 N İLE NÜRBURGRİNG DE VEDA TURU_emlakdream.com.tr

Sadece birkaç otomobil, bu kadar kısa sürede Hyundai i30 N kadar hayran kazandı. Bununla birlikte, önceki sürüş keyfi amiral gemisi 2024’te plandan yürümek zorunda kaldı. Ondan önce Nürburgring çevresinde bir veda turu attık.

Çılgınca şımarık Hyundai Ioniq 6 prototipinin sürücüsünün muhtemelen burada ne yaptığımız hakkında hiçbir fikri olmasa bile, bu anlamlı bir cop teslimi gibi hissettiriyor . Biz, sınırlı Drive-N sürümü olarak  Hyundai i30 N’nin 61 numarasıyız  , AUTO ZEITUNG editörü Lukas Bädorf , bir Nürburgring uzmanı ve hobi fotoğrafçısı olarak bu veda hikayesi ve gerçekten sizin veda hikayeniz için mükemmeldi, bunun sorumlusunun kim olduğuna inanıyoruz. Başlangıçta bahsedilen prototipin yolunda, Döttinger Höhe’nin karşısındaki Hyundai Motor Europe Test Merkezi‘ne giden dar erişim yolunda. Neyse ki yarış tulumu giyen adam siyah, kırmızı ve altın rengine boyanmış engellerden ve etrafımızda dönen manevralardan şikayetçi değil. Bir sonraki Eifel yağmuru ufukta göründüğü için hemen birkaç fotoğraf çekiyoruz. 

Hyundai i30 N ile veda turumuz neden Meuspath endüstri parkındaki anonim aynalı küpün önünde başlıyor? Yanıt, GPS koordinatları bizi tam olarak buraya yönlendiren, sınırlı sayıda üretilen Drive-N’nin baskı etiketlerinde bulunabilir. Kompakt spor otomobilin geliştirilmesine 2010’ların ortasında başlandı ve son yıllarda VW Golf GTI için neredeyse tüm rakiplerinden daha tehlikeli hale geldi. İsimdeki N hiçbir şekilde bir pazarlama fantezisi değil, yaşanmış bir adanmışlıktır. Bir yandan Namyang, Güney Kore’deki geliştirme merkezini, diğer yandan kompakt spor otomobilin mutlak bir sürüş keyfi canavarına dönüştürüldüğü Nürburgring’i ifade ediyor. Jaguar , Aston Martin , Mercedes -AMG ve Manthey Racing gibi adreslere doğrudan yakınlık, markanın o dönemde ve halen de spor tutkusunda ne kadar ciddi olduğunu gösteriyor.

Hyundai i30 N ile Nürburgring’de veda turu

Hyundai i30 N’nin önemini anlamak için 2014 yılına dönmek yeterli: O zamanlar Koreli marka, beş yıllık garantisi ve Dünya Kupası sponsorluğuyla biliniyordu. Peki duygusallık mı yoksa sürüş keyfi mi? Hiçbiri. Yalnızca Veloster kompakt coupe bu yönde ilk çabaları gösterdi. Ama bunu hala hatırlıyor musun? Eşit. Bugün, Hyundai spor departmanının N rozeti, haklı olarak M GmbH’nin ardından dünyadaki en güçlü ikinci harf olarak kabul edilebilir ve artık 600 hp’nin (441 kW) çok üzerinde güce sahip elektrikli sporcuları 70.000 euro bölgesine çekmeye bile cesaret ediyor. 2015 N karanfilinin sorumlusunun her yerden BMW’den gelmesi ne kadar da yerinde . BMW M geliştirmenin eski başkanı Albert Biermann’ın, kitaptaki tüm hileleri kullanarak ilk kez 2017’de i30’u çalıştırmasına izin verildi.

AUTO ZEITUNG’un üretim öncesi model hakkında çeşitli sürüş raporları yazması ve Hyundai i30 N’nin resmi sunumunun ardından sadece dört hafta içinde başka bir test sürüşü ve bireysel bir test gerçekleştirmesi, küçük Korelinin ne kadar potansiyele sahip olduğunu ortaya koydu. ayrı. Meslektaşlarımızın ortak sonucu: maksimum sürüş keyfi ve az parayla günlük kullanıma makul uygunluk. Yani, yıllar veya on yıllar sonra artık golfün monotonluğunu istemeyen herkes için bir GTI. İlk dört yılda Hyundai 54.000’den fazla araç üretti. Kona N ve i20 N’nin de 2021’de bu başarıyı sürdürmesi bekleniyor. Artık çok büyük olan N hayran kitlesi için 2024’te bir şok yaşandı: Gelecekte tüm N modelleri tamamen elektrikli olacak ve Hyundai, sportif içten yanmalı motorları Avrupa’da piyasadan kaldıracak.

Mükemmel uyum sağlayan kokpit, hızlı kavrama

Bu sadece içten yanmalı motordan elektrikli arabaya geçiş değil, tüm hayranların kabul etmek istemeyeceği bir şey değil, hepsinden önemlisi şirket içi “alternatif” Ioniq 5 N’nin kabaca iki katı fiyatı. İlginç bir şekilde, bugün test merkezinin dibindeki Hyundai N Lounge’da duvar kutularına rağmen elektrikli otomobil yok, bunun yerine başka bir i30 N ve aynı dört silindirli modele sahip olmasına rağmen Avrupa’da hiç sunulmayan bir Elantra N var. Marka, i30 N’nin startından önce Nürburgring’deki 24 saatlik yarışta turboşarjlı iki litrelik motoru ateş vaftizine tabi tuttu. Ve aslında, BMW ve Porsche’nin yanı sıra Koreli de artık Nordschleife çevresinde en sık görülenlerden biri  .

Kendimizi hafif çanak koltuklara yerleştiriyoruz ve Kelberg’in Eifel köyünün arkasındaki cesur, dolambaçlı viraja doğru yol alıyoruz. Birçok yeni otomobilin aksine i30’da kontrollere ve sürüş deneyimine alışmak çok uzun sürmüyor. İhtiyacınız olan her şey, yani direksiyon simidi ve vites topuzu mükemmel şekilde elinizin altında ve kısa sürede rahat bir oturma pozisyonu bulabilirsiniz. Genel olarak saf kişiler analog göstergelerden ve klasik el freni kolundan memnunlar; altı vitesli vites değiştirmenin kuru bir şekilde devreye girmesinden bahsetmiyorum bile . Sadece debriyajın taşlama noktasının çabuk ve erken başlaması, alışmak için kısa bir süre gerektirir. Akıllıca bir öngörüyle meslektaşım Bädorf’u araba yıkamaya doğru sürmeye bıraktım.

N-Thusiastlar her yerde

Yolda bir ikiz keşfediyoruz: Bir otoparkta, İngiliz plakalı başka bir Hyundai i30 N Drive-N, Yeşil Cehennem’deki yıkıcı hayata ara veriyor. Yansımadan dolayı önümüzde bulunan 800 kopyadan hangisinin olduğunu bilemiyoruz. Çıkarılan arka koltuk, alçaltma  ve sonradan takılan fren sistemi  türe uygun bir duruş sergiliyor  . Fotoğraf çekmek için manevra yaparken yaşlı bir bey bizimle İngilizce konuştu ve arabanın arkadaşına ait olduğunu söyledi. Şu anda evde ama bizi daha da fazla i30 N’nin bulunduğu özel bir salona götürebilir. Yoğun programımız nedeniyle maalesef geçmek zorundayız. Bir sürüş eğitmeni olarak bize Hyundai’nin Nordschleife’yi tanımak için en iyi arabalardan biri olduğunu da söylüyor. Daha sonra BMW 330i’sine biniyor ve hızla uzaklaşıyor.

Ayrıca ilerlememiz ve sonbaharın başındaki orman yollarından yol almamız gerekiyor. Burada Hyundai i30 N tamamen kendine özgü bir yapıya sahip. Her ne kadar yüksek torklu turbo motor, Grand Prix pistinin etrafındaki kesinlikle sınırlı erişim yollarında gezinirken düşük hız aralığında bile kendinden emin bir rakam çıkarsa da, iki litrelik motor yalnızca 4.000 rpm’den itibaren gerçekten sert ve çılgınca itiyor. Fotoğrafçı Lukas’ı uzun zaman önce ormanın büyümüş bir bölümüne bıraktım. Son sözleri: “Kısa düz fotoğraftaki resimde yeterli hıza sahip olmamız için virajlardan doğru şekilde hızlanmalısınız!” Daha kötü çalışma talimatları var.

E-LSD ile virajları dolaşmak bağımlılık yapıyor

İkinci viteste güçlü çift kavrama ile 280 bg’lik gülleyi (206 kW) viraja doğru frenliyorum, ağır ve hassas direksiyon ile yüksek çekişli ön tekerlekleri zirveye doğru döndürüyorum ve vites göstergesi titreyene kadar vitesleri uzatıyorum ve bir sonraki adım Dişli tatmin edici bir tıklamayla yerine oturur. Düz yolda her seferinde gülmemek için kendimi durdurmam gerekiyor. Ayrıca bir sonraki dönüm noktasının bir buçuk kilometre uzakta olduğunu ve o ana kadarki yol düzeninin sadece bu şekilde bölümlerden oluştuğunu biliyorum. Kuşkusuz, N’yi eğlenceli bir test arabası olarak hatırladım, ancak Black Riot’un burada sunabilecekleri, sportif önden çekiş sınıfının en iyisi olarak güvenle tanımlanabilir.

Hyundai i30 N Drive-N‘nin donanım listesine bir bakış, neler olduğunu ortaya koyuyor: Tam donanım, motorun tepkisinden ve otomatik çift debriyaj fonksiyonundan tekerlek süspansiyonuna, direksiyona, ESC’ye kadar ayarlanabilir yedi parametre içerir. ve elektronik Sınırlı kaymalı diferansiyel e-LSD’ye giden egzoz sesi . Parti uyuşturucusunu anımsatan bu isim uyuyor çünkü Korelinin virajlardaki çevikliği bağımlılık yapıyor. Diğer avantajlar arasında ince 19 inçlik dövme jantlar ve bagajda daha fazla sağlamlık sağlayan çapraz destek yer alıyor.

Eifel, i30 N’yi kaybetmenin yasını tutuyor

Zaten ağaçların altında olan güneş, yarış motorlarının çağrısına uymamız ve ringde fotoğraf çekmeye devam etmemiz konusunda bizi uyarıyor. Dünyanın hiçbir yerinde, kanatlı egzoz sistemimizin gürültüsü , Porsche 911 GT3’lerin ve sıcak BMW 3 Serisi’nin turist gezileri için ısındığı Ring Bulvarı kadar dikkat çekemez. Her ne kadar İngiliz Ford Focus sürücülerinden oluşan bir ekip gergin bir şekilde bize fotoğraf alanını nihayet temizlememiz gerektiğini işaret etse de , şişkin “Nürburgring 2009” anıtının önündeki zorunlu fotoğraf çekimini kaçırmıyoruz  .

Nordschleife’a yaklaştıkça yağmur daha da şiddetleniyor. Neredeyse ilgili internet forumları kadar Eifel bölgesinin de Hyundai i30 N’nin kaybının yasını tuttuğu düşünülebilir. Ring Bulvarı, Döttinger Höhe’deki turist yolu girişi ve Brünnchen’deki seyirci otoparkından oluşan Bermuda Şeytan Üçgeni’nin girdabına kendimizi sürükleyip giriyoruz  . Eski dostumuz Nick Ebben’in  YouTube kanalı Auto Addiction ile Nordschleife’ın normal çılgınlığını her hafta filme aldığı yerde  , bu perşembe öğleden sonra sona erdi. Üreticilerin son prototipleri hala çift sağda yarışıyor, sonra sessizlik var.

Schwedenkreuz’da anma plaketi yok

Turist gezisi park yerinde daha fazla kargaşa görüyoruz. Doğru süspansiyon ayarı ve kişisel rekor turları hakkındaki benzin konuşmaları, Yeşil Cehennem’in kapıları saat 17.00’de açıldığında ve tüm araba kalabalığı girişe doğru yuvarlandığında hemen sona erdi. Bir anda Hyundai i30 N ve düşüncelerimizle yeniden tamamen baş başa kaldık. Yapmalı mıyız? Yapabilir miyiz? İzin var mı? Kompakt spor otomobilin LED ışıkları ile kararmış radyatör ızgarası arasında bir yerde muzip bir sırıtış gördüğümü hayal ediyorum. Ancak zorlu hava koşulları ve sorumluluk duygumuz, bugün bize sakin olmamız gerektiğini hatırlatıyor. Bunun Schwedenkreuz’daki bir anma plaketi değil, i30 N için bir veda hikayesi olması gerekiyordu. Bunun yerine kavşağın kaldırımını kullanıyoruz ve GP pistinin otlak alanında güneşin son ışınlarını yakalıyoruz.

Hyundai i30 N Drive-N’nin teknik verileri

ARAÇ GAZETESİHyundai i30 N Drive-N
Teknik veriler
MotorR4 silindirli, 4 valfli, turbo; 1998 cm³
sürmek6 vitesli; manuel olarak; ön tekerlek
Performans206 kW/280 HP 6000 dev/dak
Maksimum tork392 Nm 2100-4700 dev/dak
vücut
Dış boyutlar (U/G/Y)4340/1795/1445mm
Boş ağırlık/yük1447/533 kg
Bagaj hacmi381-1287 l
Sürüş performansı
Hızlanma (0-100 km/saat)5.9s
En yüksek hız250 km/saat
100 km başına tüketim8,0L p
Satın alma bilgileri
Temel fiyat€43,950
İnşaat süresi2022’den 2024’e

Haber tercümesi : google translate ile yapılmıştır

editör: Tim Neumann

Haber kaynak: autozeitung.de