Oto

Mercedes yanlış hesap yaptı!

Stuttgart merkezli şirket Mercedes yanlış hesap yaptı. elektrikli otomobil hedefini aşağı yönlü revize etti. Şimdi daha çok şuna benziyor: İçten yanmalı motorlar ve hibritler uzun süre yaşayacak. Bu, en azından bir açıdan elektrikli amiral gemisi EQS‘nin sonu anlamına geliyor.

EQS S-Serisi oluyor: Mercedes elektrikli otomobillere geri dönüyor

Mercedes’in planı aslında açıktı: EQ modelleri, S-, G- veya E-Serisi gibi tanınmış içten yanmalı motorların yanı sıra bir süreliğine elektrikli otomobil olarak da sunulmalı. O zaman ismi elektrikli araçlar devralmalı ve yanmalı motor da onunla birlikte ortadan kaybolmalıdır.

Ancak Stuttgart halkı artık buna veda ediyor. Mercedes’in amiral gemisi olan S-Serisi, yanmalı motoru aşamalı olarak kaldırmak yerine, içten yanmalı motorla çalışan yeni, sekizinci bir versiyon alacak. Lüks sedanın piyasaya sürülmesi 2030 yılında planlanıyor.

S-Serisi’nin EQS adı verilen elektrikli versiyonu artık bu isimle satışa sunulmayacak. Bunun yerine ismine göre yalnızca S-Serisi kalacak. Mercedes patronu Ola Källenius (kaynak: Autocar ), “Gelecekte iki S-Serisi olacak: içten yanmalı motor ve elektrikli .”

Mercedes, BMW’nin elektrik alanındaki başarılarından ders alıyor

İki S-Serisi teknik açıdan temelde farklıdır ve farklı platformlar üzerinde üretilmeye devam edecektir. Ancak Mercedes ne dışarıdan ne de içeriden bir farklılık yaratmak istemiyor . İçten yanmalı motorlu ve elektrikli versiyonların fiyat açısından farklı olup olmayacağı henüz belli değil.

Kararın nedeni bir yandan ünlü S-Class ismi. VW’nin Golf’üne benzer şekilde Mercedes de onsuz yapmak istemiyor. EQ terminolojisinin kalıcı olmayacağı önceden belliydi . Stuttgart merkezli şirketin artık içten yanmalı motorlu modellerini elektrikli muadilleriyle değiştirmekten kaçınması , elektrikli muadillerinin zayıf performansından

kaynaklanıyor . Mercedes aslında 2023 gibi erken bir tarihte yüzde 20’lik bir elektrik payına ulaşmak istiyordu; 2025 için ise yüzde 50’lik bir pay hedefleniyordu. Bunun yerine Mercedes 2023’te yüzde 11’lik elektrik payı elde etti. 2030 yılına kadar bunun yarısını başarmak istemiyorlar. Buna ek olarak, içten yanmalı motora sahip eski güzel S-Serisi şu anda zor durumda : 2024’ün ilk çeyreğinde S-Serisi’nin satışları yüzde 37 düştü. Mercedes üretimi kıstı.

Gelecekte modeller, işleri yeniden tersine çevirmek için birlikte çalışmalı. BMW’nin yıllardır kullandığı stratejiye benzer bir strateji . Münih yarışmasında elektrikli otomobillere yönelik göz alıcı yeni yorumlar yerine bilinen tasarımlara odaklanılıyor. Kendi platformunu temel alan Yeni Sınıf’ın ilk BMW’lerinin 2025 yılına kadar tanıtılması planlanmıyor. Burada da BMW daha sakin bir rotayı tercih etti. Başarı, Bayern’in haklı olduğunu kanıtlıyor; bu artık Mercedes’te giderek daha açık hale gelecektir.

i7, içten yanmalı motora benzerliğiyle BMW’nin zafer kazandığı modellerden biri: