Ekim 2024’te VW Grubu, Skoda Elroq’un fişini çekti! Haberimizde fiyat, sürüş ve iç mekan hakkında tüm bilgilere sahip ve elektrikli SUV’u bu kadar ilginç kılan şeyin ne olduğunu ortaya koyuyor.
Fiyatı: Skoda Elroq (2024) 33.900 Euro’dan başlıyor
Adı elektrik anlamına gelen “El” ve kompakt Karoq SUV serisini ifade eden “roq” kısaltmalarından oluşan Skoda Elroq (2024), bu nedenle , Enyaq‘ın büyük SUV Kodiaq olması gibi, geleneksel motorlu Karoq anlamına da geliyor. . Maliyet nedeniyle Skoda, kompakt E-SUV’da, sürücüyle ilgili paragrafta daha ayrıntılı olarak açıkladığımız gibi, yüksek düzeyde aynı parçaları kullanıyor (aşağıya bakınız). Çek üretici böylece Elroq’un sipariş edilebileceği 33.900 Euro’dan (Ekim 2024 itibarıyla) başlayan fiyatlara ulaşıyor.
Sürücüler: 560 km’ye kadar menzile sahip üç güç seviyesi ve pil boyutu
Açıkça söylemek gerekirse Skoda Elroq (2024), sürüşünü devraldığı kısaltılmış bir Enyaq’tır. Elroq 50’deki temel motor, arka aksta yer alan ve 52 kWh’lik bir batarya (net) ile çalışan 125 kW’lık (170 hp) bir elektrik motorudur . “60”, 150 kW (204 hp) arka motoru 59 kWh aküyle birleştirir. 77 kWh’lik en büyük batarya, 210 kW (286 hp) güce sahip 85 versiyonuyla sağlanıyor. Ayrıca dört tekerlekten çekiş ve ön aksta ek bir elektrik motoruyla aynı performansı elde eden opsiyonel 85x de mevcut . Gelişmiş aerodinamiği nedeniyle Elroq’un menzilinin 560 km’ye kadar olduğu söyleniyor. Skoda, hızlı şarj istasyonunda maksimum 175 kW doğru akımla (DC) şarj oluyor, bu da 24 dakikada yüzde ondan yüzde 80’e çıkabileceği anlamına geliyor.
Dış Cephe: Yeni tasarım dilinin ilk temsilcisi
Tam olarak 4488 mm uzunluğa sahip Skoda Elroq (2024), ünlü Kamiq’ten yalnızca bir karış daha uzun. Genişlik 1884 mm, yükseklik 1625 mm’dir. Hemen göze çarpan şey yeni yüz. Daha önce çok sayıda dikey şeritle süslenmiş bir ızgara rüzgara meydan okurken, artık “teknoloji güvertesi yüzü” kullanılıyor; arkasında ön kamera veya radar gibi görünmez sensör sistemlerinin ileriye baktığı parlak siyah, kapalı bir yüzey.
Klasik Skoda logosunun (kanatlı ok) da Skoda Elroq (2024) üzerindeki yerini bırakması gerekiyor. Artık Skoda’nın altında olduğu yerde Skoda yazacak.
Koyu Krom olarak adlandırılan malzemeden yapılan uygulamalar dekoratif tasarım öğesi olarak kullanılmaktadır. Ön taraftaki ışık imzası da tamamen yeni. “Modern Solid” olarak tanımlanan tasarım dili, özellikle dar LED farlara dayanıyor. Yukarıya yerleştirilen gündüz farları aynı zamanda pozisyon lambaları ve sinyal lambaları olarak da görev yaparken, alttaki daha büyük LED üniteleri kısa ve uzun far görevlerini üstleniyor.
İç mekan: Enyaq’tan daha kısa olmasına rağmen geniş alan
İç mekandaki dijital kokpit tüm önemli sürüş verilerini sağlıyor. Orta konsol yüksekliğindeki 13 inçlik bir ekran aracılığıyla çalıştırılır. Skoda Elroq (2024), kendi sınıfı için, prototipin (aşağıdaki paragrafa bakınız) ilk test sürüşünde gösterdiği gibi, özellikle arka koltuklarda yeterli miktarda alan sunuyor. Bagaj neredeyse 470 ila 1580 l. Bagajdaki ağ da dahil olmak üzere pratik özellikler yelpazesi genişletildi.
Şarj kablosu burada saklanabilir. Frenk diye bir şey yoktur. Standart donanım arasında şerit değiştirme ve arka trafik asistanı, geri görüş kamerası, klima kontrolüne uzaktan erişim, çıkış uyarısı ve SmartLink dahil bilgi-eğlence sistemi yer alıyor.
Sürüş izlenimi: Skoda’ya özgü olarak sakin, pratik ve manevra kabiliyeti yüksek
Skoda Elroq (2024) hala vahşi bir kamuflajla karşımıza çıkıyor ancak direksiyon başında sakin ve pratik. Kullanışlı boyutları onu günlük kullanıma son derece uygun hale getiriyor ve elektrikli bir araç olarak Volkswagen Grubu’nda (hala) benzersiz.
Haber tercümesi : google translate ile yapılmıştır
editör: Leslie Schraut
Haber kaynak: autozeitung.de